Chat with us, powered by LiveChat

Meditatia – nu ai timp? Incearca 8 zile ce citesti mai jos

meditatia-pasi-simpli_1200x628
Dacă poţi să meditezi o oră pe zi, poţi face orice în viaţă.
Susţin demersul către meditaţie, ca mâncatul, spălatul şi vorbitul frumos la rând la lapte.
Propunerea este să exersezi meditatia oricât de mult efort îţi cere.

Prietenul Ghandi spunea : “Am atât de multe de realizat astăzi încât trebuie să meditez timp de două ore în loc de una”

Cu siguranţă ştii că aduce multe beneficii aduce meditatia pentru sănătate: stimulează sistemul imunitar, scade tensiunea arterială, reduce depresia şi îmbunătăţeşte concentrarea mentală. De asemenea, tot mai multe persoane celebre practică meditaţia, aşa că trebuie să fie utilă, corect?

Ştiu că te gândeşti: “E o practică bună pentru unele persoane, dar eu nu am timp să stau două ore să meditez”. Ei bine, cum ar fi dacă ar există o modalitate de a include meditaţia în viaţa de zi cu zi fără a fi nevoie să aloci un timp suplimentar?

Meditaţia în timp ce lucrezi, în timp ce faci ceva

Deşi să îţi faci timp pentru această practică poate fi o provocare, nu este necesar să stai cu picioarele încrucişate, uitându-te în spaţiu pentru a obţine beneficiile meditaţiei. Practica mindfulness se poate face aproape oriunde, în timp ce încorporează practica noastră favorită: multi-tasking-ul. Că oricum îl facem mai nou fără să vrem.

Multe oportunităţi apar în fiecare zi pentru practica mindfulness: în timp ce faci curăţenie, mersul pe jos până la maşină, când stai la coadă la supermarket, în timp ce aştepţi un prieten, în timp ce iei prânzul sau chiar în timp ce conduci.

Reţine : Nu încerca să îţi opreşti gândirea

O concepţie populară greşită despre meditaţie este că trebuie să îţi opreşti complet gândurile.
Crede-mă, nu va funcţiona. În schimb, permite-ţi să fii martorul propriilor gânduri. Nu le urma pe calea pe care doresc ele să te ducă. Ieşi din gândurile tale şi concentrează-te doar pe activitatea ta prezentă.
Când gândurile apar, recunoaşte-le şi apoi lasă-le să plece. Adu-ţi mintea înapoi la hainele pe care le ai de spălat, la maşina pe care o ai de curăţat sau la prânzul tău.

Imaginează-ţi că în cap ai un tren.
El opreşte rar şi doar în staţiile mari, cele însemnate.
Adică gândurile tale se opresc doar în cazuri de urgenţă, de concentrare maximă, de creaţie, sau de nevoi instinctuale puternice.

Suntem condiţionaţi să credem că dacă mâinile noastre sunt ocupate atunci trebuie să ne folosim mintea pentru a gândi şi a planifică strategii. Problema este că ajungem să pierdem momentul pentru că suntem prea prinşi în conversaţiile care rulează în mintea noastră sau în grijile pentru ceea ce urmează să facem mâine. Ai băut vreodată un fresh, iar la final să realizezi că nu i-ai simţit cu adevărat gustul?

În mod constant, mintea umană judecă şi evaluează tot ce se întâmplă. Gândim strategii şi ne pregătim pentru lucruri care este posibil să nu apară niciodată. O mare parte din gândirea noastră este concentrată pe fantezii sau pe rezistenţă la “ceea ce este”. Desigur, mintea poate fi un instrument minunat pentru rezolvarea problemelor, dar o parte mare din gândirea noastră este inutilă şi auto-producătoare de anxietate.

Când aştepţi la coadă la poştă, de exemplu, de ce îţi permiţi ţie să devii supărat şi frustrat? De ce nu accepţi că eşti acolo şi ai putea să transformi asta într-un beneficiu pentru tine, prin practica mindfulness. Concentrează-ţi întreagă atenţie pe ce ai în jurul tău: oameni, sunete. Implică-ţi toate simţurile. Fii conştient de orice dialog interior care poate fi judecat, criticat, dorit. Respiră şi expiră adânc şi permite-ţi să îţi păstrezi calmul. Nu adormi în gândurile tale. Fii acolo unde eşti, pe deplin. Pune efort în asta şi adu-ţi aminte de tine.

Trezeşte-te la realitate

Acceptă orice ţi se întâmplă chiar în acest moment. Acest lucru nu înseamnă să permiţi cuiva să sară înaintea ta la coadă, înseamnă doar că nu permiţi minţii tale să creeze fantezii despre ce s-ar întâmpla dacă cineva ar încerca să se împingă în faţă ta.

Renunţă la gândurile încărcate cu frică

Când vei începe să îţi observi gândurile, îţi vei da seama că asta îţi provoacă multă anxietate, pentru că te concentrezi pe lucruri care te-au deranjat în trecut, temându-te de lucruri care s-ar putea petrece în viitor şi ignorând realitatea a ceea ce se întâmplă aici şi acum. Doar acordând atenţie deplină la evenimentele mici de zi cu zi poţi recupera o mulţime de energie risipită, poţi reduce stresul şi poţi culege beneficiile meditaţiei formale, fără a sacrifică timp alocat altor activităţi. Mulţi cred că meditaţia este înrudită cu o stare de visare: de fapt opusul este adevărat. Fii AICI şi ACUM, această este cea mai bună practică de meditaţie pe care o poţi face oriunde.

Închin meditaţiei toate laudele posibile, pentru că ea a adus forţe nebănuite oamenilor. A vindecat şi a schimbat oameni. A ajutat şi a rămas un pilon stabil (în tradiţiile orientale) în circuitul nostru, de când intrăm şi până ne scoatem din priză.

Antrenament Mental = Viaţă Fericită = Putere şi Voinţă
Împarte aceste rânduri şi vei ajută să transformi pe cei dragi.
Comunitatea celor cu mintea limpede şi liniştită, te salută

Ai păreri? Comentează mai jos cu spor

  

Toate informațiile sunt GRATUITE.
ABONEAZĂ-TE și vei primi săptămănal tot ce ai nevoie pentru o minte clară, vigilentă și iscusită în orice condiție a vieții tale.
Învață să rămâi calm, printre toți cei agitați !

Invită un prieten la AlexandruPlesea.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Back To Top
×Close search
Search
[index]
[index]
[index]
[index]